دعای قرآنی برای نماز خوان شدن فرزندان

پدر و مادر نسبت به آینده فرزندانشان بسیار نگرانند. یکی از دغدغه‌های بزرگ والدین در خانواده‌های مذهبی این است که چه باید کرد تا فرزندمان نماز خوان شود؟ قرآن کریم دراین رابطه راهکارهای فراوانی دارد. یکی از این راهکارها دعای والدین در حق فرزندان است. در این مقاله یک دعای قرآنی از زبان حضرت ابراهیم (ع) برای نماز خوان شدن فرزندان بیان می‌کنیم. پاسخ این سوال را از زبان دکتر میرباقری در ویدئوی زیر ببینید:

ویدیو: دعای قرآنی برای نماز خواندن فرزندان

دعای والدین برای نماز خوان شدن فرزندان

دکتر میرباقری در این‌باره می‌فرماید: به خصوص والدینی که نگران نماز فرزندشان هستند که زیاد هم مراجعه می‌شود، هم پدران و بیش از پدران مادران. [در قرآن کریم] این دعای حضرت ابراهیم (ع) است:

رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ [1]

پروردگارا: مرا برپا کننده نماز قرار ده، و از فرزندانم (نیز برپا کنندگان نماز قرار ده)، پروردگارا: دعای مرا بپذیر!

خدایا من و ذریه من رو از اهل نماز قرار بده، از اقامه کنندگان نماز قرار بده. خدایا ذریه من رو هم همین‌طور. رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ: خدایا این دعا را بپذیر. این دعای درباره نماز رو که من برای ذریه خودم و برای خودم دعا می کنم؛ خدایا بپذیر.

نیاز به عنایت ویژه الهی

اولاً برای خودمون دعا کنیم؛ به قصد موفق شدن بر بیداری شب و خلوت در دل شب با خدای رحمان و نماز شب. چون برای نماز شب باید یک توفیقی از پس پرده غیبت به سوی انسان بیاید. همت مومن به اضافه یک عنایت الهی. در روایتی می‌دیدم داشت که: «إنَّ العَبد لیذنب الذَنب فَحُرم صلاة اللَّيلِ» گاهی می‌شود که بنده‌ای مرتکب گناهی می‌شود. او را از نماز شب محروم می‌کنند. [2]

پس باید دعا کنیم قصد خودمان همین باشد و برای بچه‌هایمان که نمازخوان بشوند و نماز شب خوان بشوند: «رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ. آیه ۴۰ سوره ابراهیم.


[1] سوره ابراهیم، آیه ۴۰

[2] الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنَّ الرَّجُلَ يُذنِبُ الذَّنبَ فَيُحرَمُ صلاةَ اللَّيلِ، و إنَّ العَمَلَ السَّيِّءَ أسرَعُ في صاحِبِهِ مِن السِّكِّينِ في اللَّحمِ .[الكافي : 2/272/16 .]

امام صادق عليه السلام: آدمى گناهى مى‌كند و بدان سبب از نماز شب محروم مى‌شود ؛ تأثير كار بد در صاحب آن، سريع‌تر است از تأثير كارد در گوشت .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 نظرات
  1. حسن بهمنی می گوید

    اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
    سپا

  2. ناشناس می گوید

    ممنون از شما

    1. ایمانور می گوید

      از لطف شما سپاسگزاریم

  3. Tuba می گوید

    خدا خیرتون بده

    1. ایمانور می گوید

      از لطف شما سپاسگزاریم

  4. ورلد بوک می گوید

    سلام ممنون از مطلب خوبتون استفاده کردیم خدا خیرتون بده

    1. ایمانور می گوید

      با سلام و احترام
      از لطف شما سپاسگزاریم

انس با قرآن