آموزش سوره قدر برای کودکان

آموزش سوره قدر برای کودکان باید همراه با تکرار و تمرین‌های کودکانه باشد. برای این کار بهتر است در قالب شعر و داستان و تصاویر به زبانی ساده به کودک آموزش دهیم. درس های قرآن با زبان بازی و سرگرمی بهتر در ذهن کودک باقی مانده و کودک ارتباط بیشتری با آن برقرار می‌کند. برای آموزش سوره قدر به زبان کودکانه با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

متن و ترجمه سوره قدر

آیکونبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمت‌گر مهربان

آیکونإِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾

ما [قرآن را] در شب قدر نازل كرديم (۱)

آیکونوَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾

و از شب قدر چه آگاهت كرد (۲)

آیکونلَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿۳﴾

شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است (۳)

آیکونتَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ ﴿۴﴾

در آن [شب] فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان براى هر كارى [كه مقرر شده است] فرود آيند (۴)

آیکونسَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾

[آن شب] تا دم صبح صلح و سلام است (۵)

آموزش سوره قدر برای کودکان

شعر در آموزش سوره قدر برای کودکان

داده خدای احد

به قلب پاک احمد

قرآنو ناگهانی

در یه شب نورانی

شب قدر و شب آه

بهتره از هزار ماه

فرشته ها از بالا

پایین میان بچه ها

به فرمان خداوند

تقدیرو می‌نویسند

تقدیر آدما رو

بنده های خدا رو

داستان سوره قدر برای کودکان

یکی بود یکی نبود؛ غیر از خدای مهربون هیچکس نبود.

خدای مهربون وقتی تصمیم به این گرفت که آدمارو خلق کنه؛ برای اینکه اونها راهنمای خوبی روی زمین داشته باشن تا گمراه نشن؛ پیامبران رو خلق کرد. آخرین پیامبری که خداوند آفرید؛ حضرت محمد (ص) است که بسیار مهربان بود و با بچه ها به خوبی رفتار می‌کرد. به همین دلیل حضرت محمد ، پیامبر مهربانی و رحمت هستند.

یه شبی از شب‌هایی که پیامبر مشغول گفتگو و راز و نیاز با خدا بود، یکی از فرشته های مهربون خدا پیش پیامبر اومد و بعد از اینکه نماز پیامبر به پایان رسید؛ بهشون گفت: خدای مهربون به من دستور داده تا همه حرف هاش رو بصورت یکجا به شما بگویم.

پیامبر از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شد که حالا می‌تونه همه صحبت های خدا رو بخونه؛ برای همین به دقت به صحبت های خدا گوش داد و در این شب زیبا تمامی سخنان خدا به پیامبر نازل شد. به همین خاطر به آن شب که تمامی حرف های خدا به یکباره به پیامبر نازل شد؛ شب قدر میگن.

بچه های خوبم خوبه که بدونید در قرآن سوره ای به نام سوره قدر وجود داره که در مورد همین شب صحبت می‌کنه. توی این سوره اومده که شب قدر از هزاران شب بالاتر هست و با ارزش‌تره.

حتما خوشحال می‌شید اگه بدونید توی شب قدر، فرشته های مهربون خدا، روی زمین میان تا بنده‌هایی که مشغول عبادت هستند رو ببینند و به اونها سلام کنند.

خدای مهربون هم توی شب قدر گناهان بنده‌های خوبش رو می‌بخشه و کلی ثواب بهشون میده.

آدم های خوب و مهربون؛ توی شب قدر بیدار می‌مونند و تا سحر دعا، نماز و قرآن می‌خونند و با خدا صحبت می‌کنند. حتما شما هم یادتون میاد شب هایی که به مسجد میرید و دیرتر از شب های دیگه می‌خوابید.

خدای مهربون در این شب با فرستادن فرشته هاش به روی زمین؛ شادی و سلامتی رو به انسان های خوبش هدیه میده.

شب های قدر 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان هستند که بزرگترها روزه می گیرند و توی این روزها نه تنها قرآن به پیامبر نازل شده، بلکه امام علی (ع) که اولین امام شیعیان هست هم به شهادت رسیده.

سوره قدر برای کودکان

امام علی (ع) که همیشه مراقب یتیم ها بود و با مهربانی با همه برخورد می‌کرد؛ یه روز وقتی برای خوندن نماز صبح به مسجد رفت؛ مردی به نام ابن ملجم مرادی که بسیار بدجنس و خبیث بود؛ وقتی امام مشغول خواندن نماز بود؛ با شمشیر به سر ایشون ضربه زدند و باعث شهادت امام علی (ع) شدند.

امام علی بعد از آن ضربه؛ دو روز در خانه بستری شدند. دکتر گفته بود شیر برای ایشون خوبه برای همین بچه هایی که همیشه امام بهشون محبت می‌کرد؛ برای ایشون شیر آوردند به امید اینکه باعث بشه خوب بشن. اما حال امام بهتر نشد و بعد از دو روز به شهادت رسیدند.

برای همین ما شیعیان در شب های قدر به یاد حضرت علی (ع) عزادار هستیم و از ایشون توی زندگی‌مون کمک می‌خواهیم.

بچه های عزیز، اگه شما هم دوست دارید کنار بزرگترها در مراسم شب قدر شرکت کنید؛ خوبه که بدونید باید روز استراحت کنید تا شب قدر بیشتر بتونید بیدار بمونید.

صوت سوره قدر برای کودکان

آموزش سوره قدر برای کودکان

دوره آموزش قرآن به کودکان

آموزش قرآن به کودکان

یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم؛ دوره آموزشی «آیه‌ها ستاره‌ها» با استفاده از متدهای به‌روز و کارآمد در یک بستر شاد و جذاب شرایطی را ایجاد کرده که فرزند شما با علاقه و اشتیاق به یادگیری قرآن روی بیاورد. این دوره شامل ۱۱۶ ویدئو برای آموزش ۱۶ سوره از قرآن می‌باشد. این ویدئوها و امکانات آن در بستر اپلیکیشن ویژه کودکان در دسترس قرار دارد.

آموزش قرآن در این دوره با زبان کودکانه و در قالب نمایش، داستان، سرگرمی و کاردستی می‌باشد. برای آشنایی با آیه‌ها ستاره‌ها به اینجا مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.