همسرم اهل نماز نیست چه‌کار کنم؟

نماز در دین ما اهمیت بسیاری دارد. خانواده‌های مذهبی دوست دارند با افرادی ازدواج کنند که اهل نماز باشند. در روایات اسلامی از ازدواج با کسی که اهل نماز نیست نهی شده است. اما کسی که ازدواج کرده و همسرش نماز نمی‌خواند چه باید بکند؟ چگونه می‌تواند او را به نماز علاقه‌مند کند؟ در این مقاله از زبان دکتر میرباقری پاسخ این سوال را خواهیم دید. در ادامه ویدیو و متن بیانات استاد را مشاهده می‌فرمایید.

ویدیو: همسرم اهل نماز نیست چه‌کار کنم؟

با فرد بی‌نماز نباید ازدواج کرد

همسرم اهل نماز نیست. چه‌کار کنم؟ این ابتلائی است که در بعضی از زندگی ها پیش می‌آید. اولا در آغاز ازدواج باید به این مطلب توجه داشت. یعنی اگر این سوال مربوط به ازدواج بود و کسی که مورد نظرم هست برای ازدواج، نماز نمی‌خواند، چه‌کار کنم؟ من به طور قاطع می‌گفتم ازدواج نکنید. مگر اینکه او نمازخوان شود. چون ما را نهی کردند از ازدواج با بی نماز. پس دختر به بی نماز ندهید و به شراب‌خوار همین‌طور.

کاری کنم که همسرم از نماز و عبادت من لذت ببرد

و اما حالا گاهی وارد زندگی شدند. چه بسا پای فرزند هم در بین است الان دیگر کاری نمی‌شود کرد. الان ما باید کاری کنیم که در همسر اثر بگذاریم. اگر مرد است در همسر خودش و خانم منزل هم در شوهرش اثر بگذارد. اولا باید جوری عمل کنیم که او از نماز خواندن ما و از دینداری ما، لذت ببرد. یواش یواش گرایش پیدا می‌کند به نماز خواندن. می‌بیند خانمش که نماز می‌خواند چقدر خوب رسیدگی می‌کند به اموری که مربوط به اوست. یا مثلا خانمی می‌بیند که شوهرش وقتی نماز می‌خواند چقدر خوش اخلاق است. کم کم او هم گرایش پیدا می‌کند به نماز خواندن.

تذکر و ایجاد انگیزه برای همسر

دوم اینکه در مواردی که می‌توانیم تذکر بدهیم. گاهی یک روایت بیاوریم، مثلا بگوییم جالب است این روایت را ببین، قشنگ بود. روایت داریم: کسی که نماز می‌خواند، اگر بداند که چه نوری او را فرا می‌گیرد از جانب خداوند، دوست ندارد که سرش را از سجده بردارد.

در حدیث دیگری دارد وقتی مومن می‌گوید «الله اکبر» نوری از عالم بالا او را احاطه می‌کند تا نوک قدم او. تا پایان نماز. یعنی در نماز دائما به ما انرژی نورانی القاء می‌شود. مثلا یک روایت اینچنینی یک آیه از قرآن یک کلامی از بزرگان، ذکر کنیم. آیت الله بهجت فرموده بودند اگر کسی لذت نماز را بچشد یا حتی اگر ارشمیدس لذت نماز را چشیده بود برای کشف علمی آن همه اظهار وجد نمی‌کرد.

دعا برای همسر

بعد از این کار حتما دعا کنیم. دعا موثر است. رفتار ما، تذکرات ما و دعای ما انشاءالله اثر می‌گذارد. هم روی او اثر می‌گذارد هم خود این دعا و تلاش‌ها، برای خود ما عبادت است. چون ما تلاش می‌کنیم، خوش اخلاقی به خرج می‌دهیم که یک بنده خدا را به سمت او جذب کنیم. پس از دعا هم غافل نشویم. دعا آثار شگفت انگیزی دارد.     

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انس با قرآن